Co powinny zawierać apteczki dla zakładów pracy? Warto zwrócić szczególną uwagę na dostępność podstawowych środków opatrunkowych oraz farmakologicznych, dzięki którym można szybko wspomóc siebie lub innych w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
Apteczki medyczne dla zakładów pracy, czyli pierwsza pomoc na wyciągnięcie ręki
Zapewnienie pracownikom bezpiecznego miejsca wykonywania swoich obowiązków należy do głównych obowiązków, które musi spełnić pracodawca. Kluczowe jest w tym przypadku zaopatrzenie firmy w apteczki medyczne z sklepratownik24, których zawartość pozwala w szybki i bezproblemowy sposób doraźnie pomóc osobie poszkodowanej. Warto zaznaczyć, że w miejscu pracy mogą wydarzyć się różne niespodziewane sytuacje – i wcale nie dotyczy to jedynie placówek, w których pracuje się fizycznie (choć pewnie tam ryzyko doznania obrażeń jest większe). Nawet ból głowy lub zatrucie pokarmowe skutecznie wyłącza z codziennych obowiązków. Dlatego właśnie odpowiednie leki i środki opatrunkowe, które ma się do dyspozycji, rozwiązują wiele problemów.
Co powinno się znaleźć w apteczce zakładowej?
Apteczki dla zakładów pracy powinny być wyposażone głównie w środki opatrunkowe oraz substancje dezynfekujące, dzięki którym można zabezpieczyć ranę lub skaleczenie. Należy mieć do dyspozycji między innymi bandaże, plastry o różnych rozmiarach, chusty trójkątne, kompresy, opaski elastyczne, rękawice lateksowe, a nawet koc ratunkowy.
W przypadku doboru środków farmakologicznych jest spora dowolność. Należy jednak pamiętać o tym, że niektóre osoby mogą mieć alergię na konkretne składniki leków, więc podawanie tabletek innym ludziom powinno być bardzo ostrożne. Wśród najważniejszych środków, które warto mieć w apteczce zakładowej wymienić można między innymi tabletki przeciwbólowe, przeciwbiegunkowe, antyalergiczne oraz wapno (które przydaje się w przypadku wystąpienia uczulenia).